0

تاثیر اد بلاکر بر کاهش بازدید ویدیوهای یوتیوب

بازدید 78

تاثیر استفاده از اد بلاکر بر آمار بازدید یوتیوب چقدر جدی است؟

یوتیوب همیشه یکی از بزرگ ترین پلتفرم های ویدیویی دنیاست که روزانه میلیون ها نفر وقت خودشون رو اونجا می گذرونن. اما اخیراً بحثی داغ به راه افتاده؛ گوگل اعلام کرده کاهش بازدیدها به دلیل استفاده از اد بلاکر ها (ابزارهای مسدودکننده تبلیغات) بوده. این موضوع باعث شده خیلی ها کنجکاو بشن بدونن واقعاً ماجرا از چه قراره و آیا این ابزارها واقعاً روی تعداد بازدید ویدیوها تأثیر گذاشته یا نه. از طرفی، شرکت های سازنده اد بلاکرها هم دفاع خودشون رو دارن و ماجرا رو از زاویه دیگه توضیح میدن.

جالب اینجاست که تو همین مدت، کاربران زیادی هم این وسط سردرگم شدن. چون خیلی ها از اد بلاکر برای راحتی و حذف تبلیغات استفاده می کنن، اما وقتی می شنوند که استفاده از این نرم افزارها ممکنه آمار بازدید یوتیوب رو تغییر بده، برامون این سؤال پیش میاد که آیا این وسط حق با گوگله یا نه؟

مطالعه مقاله قبلی در دسته بندی تکنولوژی با عنوان مانیتور جدید با فناوری Light Field و تجربه نمایش سه بعدی.

واکنش اد بلاکرها چه بود؟

شرکت های ارائه دهنده اد بلاکر خیلی سریع به ادعای گوگل جواب دادن. اون ها گفتن کاهش بازدید یوتیوب اصلاً به خاطر کارکرد مسدودکننده های تبلیغات نبوده، بلکه تغییرات توی الگوریتم ها و شیوه شمارش بازدیدها توسط خود یوتیوب عامل اصلی این ماجراست. به عبارتی، گوگل خودش قوانین جدیدی برای حساب کردن بازدیدها گذاشته و همین موضوع باعث شده اختلاف نظر جدی شکل بگیره.

آیا کاربران مقصرند یا سیاست های گوگل؟

بخش زیادی از کاربران معتقدن که کاهش بازدید ربطی به اون ها نداره. چون واقعیت اینه که مردم همچنان ویدیوها رو مثل قبل تماشا می کنن. وقتی آمار تغییر می کنه، بیشتر نشونه اینه که پلتفرم روش محاسبه خودش رو عوض کرده. در واقع، گوگل می خواد فشار بیشتری روی افراد وارد کنه تا اد بلاکر رو کنار بذارن و تبلیغات یوتیوب دیده بشه.

تأثیر مستقیم روی تولیدکنندگان محتوا

این تغییرات برای یوتیوبرها هم اصلاً خبر خوبی نیست. چون درآمدشون شدیداً به تعداد بازدید و نمایش تبلیغات وابسته ست. وقتی گوگل و اد بلاکرها با هم درگیر می شن، این تولیدکننده ها بیشتر از همه آسیب می بینن. به همین دلیل خیلی از سازندگان محتوا می گن جنگ اصلی سر بیننده ها نیست، بلکه سر درآمد تبلیغاته که باعث این همه اختلاف شده.

آینده تعامل یوتیوب و اد بلاکرها

سؤال اصلی الان اینه که آینده چه خواهد بود؟ آیا گوگل دست به محدودسازی های شدیدتر می زنه یا اینکه اد بلاکرها آپدیت جدید منتشر می کنن تا سیستم رو دور بزنن؟ تجربه چند سال اخیر نشون داده این کشمکش ها پایانی نداره. یوتیوب از یک طرف همیشه روی درآمدش حساب باز کرده و از طرف دیگه کاربران دوست دارن در آرامش بدون دیدن تبلیغات بی وقفه محتوا رو تماشا کنن.

جمع بندی پایانی

ماجرای یوتیوب و اد بلاکرها فقط یک بحث فنی ساده نیست، بلکه ترکیبی از سیاست های تجاری، رفتار کاربرها و رقابت بین شرکت هاست. واقعیت اینه که بازدید واقعی مردم تغییر زیادی نکرده، بلکه نحوه شمارش بازدیدهاست که جنجال به پا کرده. پس شاید به جای مقصر دانستن اد بلاکرها، باید به سیاست های جدید یوتیوب نگاه کرد.

برای دریافت جدیدترین اخبار تکنولوژی با مجله هوش مصنوعی با ما همراه باشید

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید