تبلیغات قفل صفحه ناتینگ: ایده ای خلاق یا مزاحم دیجیتالی جدید؟
گوشی های ناتینگ (Nothing Phone) همیشه با طراحی متفاوت و رابط کاربری خاص خودشون شناخته شدن، اما حالا موضوع جدیدی وارد ماجرا شده: تبلیغات قفل صفحه! بله، درست شنیدید. شرکت ناتینگ قراره توی نسخه های آینده ی Nothing OS قابلیتی رو فعال کنه که تبلیغات روی صفحه ی قفل گوشی نمایش داده می شن. این تصمیم واکنش های زیادی بین کاربران و کارشناسان دنیای تکنولوژی برانگیخته، چون بسیاری معتقدن دیدن تبلیغ قبل از باز کردن گوشی تجربه ای ناخوشایند خواهد بود.
کاربران شبکه های اجتماعی درباره این طرح دو دسته شدن؛ بعضیا می گن ناتینگ با این کار می خواد راه درآمد جدیدی باز کنه تا قیمت گوشی ها پایین تر بمونه، بعضیا هم معتقدن وارد شدن تبلیغات به فضایی مثل صفحه ی قفل تجاوز به حریم شخصی کاربره. نکته جالب اینکه ناتینگ قول داده تبلیغ ها «شیک و خاص» باشن، اما هنوز کسی نمی دونه این وعده چقدر قراره در عمل واقعی باشه.
مطالعه مقاله قبلی در دسته بندی تکنولوژی با عنوان مهاجرت دیوان کیفری بین المللی از مایکروسافت به متن باز.
واکنش کاربران Nothing به تبلیغات قفل صفحه
به محض انتشار خبر، انجمن های اختصاصی ناتینگ پر از بحث شد. خیلی ها احساس می کنن برند ناتینگ که همیشه شعار «سادگی و اصالت» می داد، داره بر خلاف همون شعار حرکت می کنه. یکی از کاربران ردیت گفته بود: «ما ناتینگ خریدیم تا از تبلیغات خلاص بشیم، نه اینکه تبلیغ روی صفحه قفل مون ببینیم!» البته بعضی هم این تصمیم رو مشابه مدل کاری Amazon در گوشی های Kindle Edition دونستن که با تبلیغات ارزون تر فروخته می شدن.
هدف ناتینگ از این حرکت
منابع نزدیک به شرکت می گن هدف اصلی معرفی این تبلیغات، آزمایش یک پلتفرم نمایشی جدید به اسم Nothing Lock Screen Experience هست. به گفته ی اون ها، تبلیغ ها قراره با طراحی مینیمال و هماهنگ با ظاهر شفاف گوشی ها نمایش داده بشن تا مزاحم تجربه کار کاربر نشن. با این حال، هنوز مشخص نیست کاربر امکان غیرفعال کردن تبلیغات رو خواهد داشت یا نه.
آینده تبلیغات در گوشی های هوشمند
اگر ناتینگ در این مسیر موفق بشه، احتمالاً برندهای دیگه هم از مدل مشابه استفاده می کنن. تبلیغات قفل صفحه شاید به زودی به بخشی از درآمدزایی گوشی سازها تبدیل بشه، مخصوصاً برای مدل هایی که در رده ی میان رده بازار قرار دارن. اما این ایده فقط در صورتی موفق می شه که تجربه کاربری اولویت اصلی باقی بمونه.
در نهایت باید دید ناتینگ چطور می تونه بین نوآوری و حفظ رضایت کاربران تعادل برقرار کنه. آیا قفل صفحه تبدیل به بیلبوردی دیجیتالی برای برندهای مختلف می شه یا ناتینگ راهی خاص برای زیباتر کردن تبلیغات پیدا می کنه؟ پاسخ این سؤال ها در نسخه بعدی Nothing OS مشخص می شه.
برای دریافت جدیدترین اخبار تکنولوژی با مجله هوش مصنوعی با ما همراه باشید
نظرات کاربران